Saturday, August 20, 2011

Anak-anak yatim & Hari raya

Assalamualaikum semua

Malam ni aku ada nk cerita sikit tntg
tmpt aku pergi tadi dgn parents & macek aku.

Kiteorg pergi sana sebb mak & macek aku 
nak bagi duit raya dekat anak-anak yatim & miskin dekt 
taiping di kamunting & Pokok asam.

.Ni anak-anak yatim dekat Kamunting.
.Masa ni pergi lawatan under PUO.

Seryesly , 
bila tengok diorg semua buat aku sedar dan bersyukur
sangat dengan apa yang aku ada.
Buleh kata apa aku nak,
semua aku dapat.

Kalau tgk dorg,
sedey sangat.
Mengalir jugak air mata aku nih.
Ada sorg budak tgk je aku td sbb sedih masa 
dorang ada nynyi nasyid.
Sedih kut.
T___T

Tapi yang paling sedey dekat rumah anak yatim dekat
Kamunting tu lah.
Kalau nak tau dorang TAK ADA lagi baju raya nak
pakai. TAK ADA lagi org nk sponsor.
Baju dorg pakai pon dah buruk-buruk
& ada yg dah koyak-koyak.

Kesian dorang tak ada baju raya.
Dorang kecik lagi kut.
Yang paling kecik umur 6 tahun tak salah aku.
Yang buleh tau tempat dekat Kamunting tu
bila pergi aktiviti under PUO tu la.
Then skrg kalau ape-ape mst aku & family pergi sana je.


Harapnya nnt dekat-dekat nak raya ada la orang 
bagi baju dekat dorang.
Aku nk bagi baju aku tak ada baju laki / adik laki
memandangkan semua budak-budak laki 
kat sana.

Yang anak yatim dektat pokok asam kelengkapan
orang agak lengkap la,
baju raya pon dah ada orang sponsor
mungkin sebb kedudukan tempat tu
kat tepi jalan.
So mungkin ramai orang nampak kan.

Sebenarnya kat Malaysia pon banyak lagi
orang-orang tak berkemampuan.
Tempat diorang pulak selalu ke dalam
tuh ramai yang tak tau.
Harapnya kerajaan lebih peka.

Dan aku tau 
rakyat Malaysia nih prihatin orangnya.
:)

*sory tak ada gambar tangkap tadi ,sbb tak sempt sgt*
*kalau ada sape-sape nak pergi tempat tu, buleh la bagitau saya ye?*
^__^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...