Sunday, March 14, 2010

Kemalangan .

P/s : Ni hanya contoh yang ak amek dari google. Takda kene mngena dgn aku gmbr moto ni . Moto pon aku tak reti bawak . haha.

Cete ni berlaku masa aku kecik dlu . Lama sangat dah . Terlalu lama . Tapi aku still boleh ingat ape yang berlaku walau pun umur aku baru 6 tahun . Sebelum nak masuk darjah 1 . ok . Jom kita pergi pada tahun 1996 . haha . :))

Hari kejadian :

Masa tu , malam . Dalam kul 8 cm tuh . kat kampung kat taiping . ada pasar malam , malam tuh . hish2 . susah nye. haha.

Aku nak pergi kedai time tu . Nak beli cokelat la kot. muahaha. bese la tu budak2 kan . Oke , kita teruskan perjalann cerita . haha .

Sebelum nak pergi kedai tu , aku ajak ayah aku . tp die x nak teman. wahahah. takpelah , tokwan aku yang temankan pergi .

Then , masa nak balik , jalan la kat tepi tu kan . umh atok ak cm kawasan perumahan ni . atok aku lak jalan kat depan and aku kat belakang . hoho .
Pastu , ada motor yang memecut dgn lajunya dan terkena la aku yg tgh berjalan ni . haish . Kene kaki aku kat tmpt yg handle letak motor tu .
Pergh . Time tu ak tgk , isi kaki aku terkeluar kulit . Tapi yang pelik , aku siket pon x rasa sakit. Darah pon tak ada. Cuma dah buleh nmpk isi putih dah. ngeri2. Seb baek xde darah. hoho. And aku buleh jalan lagi masuk rumh pnggil ayah aku. pastu semua terkejut dan aku dibawa ke hospital . Tapi aku x mengis langsung dalam kereta. Aku siap ckp lagi , tak mau pergi hospital la , pergi kelinik je. Tp malangnya klinik x nak terima sbb kene jahit. haadoi. -.-'

Time kat hospital , time doc nak cucuk je ak jerit , tp time doc ak tgh jahit , leh pulak aku sembg2 ngn doc tu.Doc tu pon baek. Doc laki pulak tu. Eh, perlu ke? wahaha. kenapa time kecik aku begitu berani ? Bila dahh besar , penakut pulak. hahaha. Nak g klinik pon takot. xD

Lepas tu , balik rumh , semua org dtg . pERGH . Dapat perhatian beb. Segan pon adoo. wahaha.
Lepas tu , ada pakcik tu , die marah budak yang langgar ak. aku ingt lagi , pakcik tu sampai tarik
baju budak tuh . Pergh. U go uncle ! hahaha.

Time tu , semua orang risau aku . Lagi2 mak aku yang berjaga siang malam jaga aku . *terharu* dan jugak ayah aku yang risau pasal aku sangat2.

Pada mat2 rempit di luar sana , jgn la bawak laju2. kesian kat budak2 yang kene langgar cm aku ney. muahaha. Kalo korang tak sayang nywa korang , ingat la nyawa orang lain .

Tambahan : Nak tau tak luka camne kat kaki aku tu ? die cm ada siket2 bentuk Number 7 . My favorite num kot . haha . tp seb la luka x besa sangat . Takpe la , aku jadikan pengalaman dalam hidup aku selama-lamanya. hehe. :)

3 comments:

diya_ana said...

hehe waktu kecil memg xbrape kenal apa tu bahaya.... isk2... next time be more care ful.. sometimes not our fault tp kene gak... 7.. same r.. no favourate ak... kah3... pengalamn tuh...

FuZaiNi@$imPle@LiFe said...

wahh gitu...luka tu ade lagi ke skang???mesti cm bes giler kn??hahaha

Varsity said...

wahh dasat..klu ira kne langgar xtau la nk bayangkn cane.. :I

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...