Tuesday, November 30, 2010

Sape nak awet muda?

Assalamualaikummm !

Malam ni cam banyak je kan post aku?
Harap nya korang tak jemu laaa.

Maybe moog tengah seronok ,
idea pon datang mencurah-curah.

Buatnya kalau tak ada idea ,
alamatnya takde la post baru kadang-kadang sampai sebulan! hehehe
:P

Biasa laaa ,
aku ni blogger biasa je.
:)

Hah kat sini sape nak awet muda angkat tangan cepat!
Tapi sape lak yang nak awet tua kan?
Tak gitu?
ehehhe.

Hmm tapi entri kali ni aku amek dari


So ,
aku nak share la kat sape-sape yang ada singgah belog aku ni.

Jom tengok ape rahsia tuuu !

*Muka anda biasanya akan berminyak selepas bangun tidur.

*Inilah masanya untuk mengamalkan urutan wajah.

* Urutkan wajah anda dengan air dari bawah dagu hingga ke atas dahi diiringi selawat ke atas Nabi 3 kali.

* Gunakan jari telunjuk kedua-dua belah tangan dan letakkan di bawah dagu. Pusingkan jari anda ke pipi,pipi ke hidung dan seterusnya ke bahagian dahi.

* Lakukan setiap pagi disusuli dengan meminum air suam sebelum mengambil sarapan pagi. Perlu diingat, jangan sekali mengurut wajah anda dari atas ke bawah kerana ia akan mempercepatkan proses kedutan.

* Sejurus bangun pagi baca doa, amalkan petua ini sebelum mandi dan gosok gigi. Masukkan air dalam mulut selama 10 saat dan selawat 3 kali dalam hati. Kemudian, baru diteguk.

* Air liur pada awal pagi mengandungi enzim yang boleh menjadi penawar, kemudian barulah menggosok gigi.

* Baca ayat 35 hingga 38 surah Al-Waqiah setiap kali mandi untuk curahan pertama, mulakan dari kepala.

* Setelah solat subuh, bacalah surah Yusuf kemudian minum tiga teguk air suam. Mudah-mudahan wajah kelihatan berseri dan awet muda.

* Setelah itu lakukan senaman ringan. Hirup udara segar dari luar dan jalan tanpa memakai kasut di halaman yang berumput. Geselkan kaki di atas rumput yang masih berembun.

* Amalkan memotong kuku atau rambut pada hari-hari baik iaitu Isnin, Khamis dan Jumaat.

* Mulakan dari telunjuk kanan sehingga kelingking jari kanan, seterusnya kelingking jari kiri ke ibu jari kiri dan diakhiri dengan ibu jari kanan.

* Amalkan menanam kuku dan rambut yang dipotong atau gugur mudah-mudahan mendapat berkat di dunia dan akhirat

* Semasa berdandan pada waktu pagi baca selawat di kedua-dua telapak tangan dan rautkan ke muka beserta niat dalam hati supa diindahkan wajah seperti wajah Nabi Yusuf AS. Amalkan setiap pagi.

* Ketika makan, janganlah disulam dengan minum air.

* Minumlah setelah setengah jam selepas makan.

* Rajin-rajinlah membaca Al-Quran dengan niat ikhlas kerana Allah.

* Amalkan solat tahajud.

* Sentiasa tenang dan bersikap positif.

* Mulakan sesuatu urusan dengan nawaitu yang baik dan niat kerana Allah.

* Maafkan semua orang sebelum tidur.


Da baca? Jom kita amal kan ! :)

4 comments:

KimiCnoL said...

nice sharing..thnks..t gua amalkan..umo 20tahun,mcm 12thun..hehe
JOM BACE ENTRY BARU
"1.Underground Nasyid??"

Hasrol Nizam said...

nice sharing, suka yang

maafkan semua org sebelum tidur.. :D

Pendapat anda?
Isu logo halal JAKIM-tak habis-habis

miRa'e said...

kimi : hahahaha amalkn la ye :) ur wc anyway.. ^^

miRa'e said...

hasrol nizam : betul3 , itu yg selalu kite dgr kn? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...